13 pokarmów, które wpływają bezpośrednio na młody wygląd skóry

Zanim wydasz pół pensji na drogi super-cudowny krem odmładzający, najpierw… zajrzyj do lodówki i dokładnie przejrzyj kuchenne szafki. Czy wiesz, że to, co jesz ma wpływ na młodość Twojej skóry? Okazuje się że kuchnia jest miejscem najważniejszych składników anti-aging, jakie tylko możesz sobie zapewnić. Jaki pokarm odżywia naszą skórę? Oto lista 13 rewelacyjnych produktów, które bezwzględnie powinno się włączyć do codziennej diety.

co-jesc-by-miec-ladna-cere.jpg

1. WARZYWA

Każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak zdrowe są warzywa i że codzienna ich porcja wpływa korzystnie na nasze zdrowie,. Okazuje się, że regularne spożywanie warzyw ma wpływ na młodość skóry. Im bogatsza w nie dieta-tym mniej zmarszczek na twarzy. Jeśli zależy Ci na modnym wyglądzie cery – wybieraj przede wszystkim zielone, liściaste warzywa. Są doskonałym źródłem karotenoidów, chronią też skórę przed szkodliwym promieniowaniem UV.

2. RYBY

Ryby i owoce morza to pokarm, który powinien stanowić lwią część Twojej diety.  Obniżają one poziom prostaglandyny E2, a tym samym zapobiegają rozpadowi kolagenu, który prowadzi do zmarszczek. Są też źródłem cennych kwasów tłuszczowych Omega-3.

3. OWOCE

Dieta obfitująca w owoce powoduje spowolnienie procesów starzenia i opóźnia pojawianie się zmarszczek. Co więcej: likopen, czyli czerwony barwnik z owoców jest jednym z najsilniejszych, znanych przeciwutleniaczy.

4. OLIWA Z OLIWEK I OLEJ LNIANY

To dwa najpotężniejsze oleje, które powinnaś włączyć do swojej diety. Są oczywiście bezwzględnie zdrowe i mają doskonały bilans kwasów tłuszczowych, ale dodatkowo działają na nasz organizm jak serum młodości – zawierają mnóstwo przeciwutleniaczy i polifenoli, które zapobiegają rozpadowi kolagenu, a w efekcie po prostu opóźniają (i to znacznie!) powstawanie zmarszczek.

5. ROŚLINY STRĄCZKOWE

Rośliny strączkowe to potężna broń w walce o młodość: są bogate w składniki odżywcze, typu: kwas foliowy, potas, żelazo i magnez, które są istotne dla zdrowia skóry i działają w połączeniu z innymi przeciwutleniaczami, aby zapobiec przedwczesnemu starzeniu się skóry. Włącz zatem do swej diety fasolę, ciecierzycę i soczewicę.

6. KIMCHI I INNE FERMENTOWANE POKARMY

Kimchi to oczywiście orientalny, koreański przysmak. Jest to kiszonka wytwarzana ze sfermentowanych warzyw. Fermentacja sprawia, że pokarm staje się bogaty w probiotyki – mają silnie lecznicze właściwości i udowodniono, że poprawiają wygląd i kondycję skóry. Są w stanie wyleczyć trądzik i wszelkie inne niekorzystne zmiany skórne. oprócz kimchi możesz włączyć do swoejgo jadłopspisu kiszona kapustę, ogórki, kiszona rzodkiew.

7. ZIELONA HERBATA

Całkiem prawdopodobnie, że zielona herbata jest najmocniejszym antyoksydantem, jaki istnieje na świecie. Jest też najmocniejszym ze wszystkich napojów zawierających przeciwutleniacze. Badania na Uniwersytecie w Kansas wykazały, że katechinowe antyoksydanty z zielonej herbaty były ponad 100 razy silniejsze i skuteczniejsze w neutralizowaniu wolnych rodników od innych powszechnie znanych i stosowanych w kosmetologii.

8. KAWA

Owiana złą sławą kawa, wypijana w niewielkich ilościach, oraz oczywiście czarna i niesłodzona ma zdolność obkurczania naczyń krwionośnych, a zatem pomaga chronić skórę przed działaniem wolnych rodników. Zwalcza też stany zapalne na skórze oraz chroni ją przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, dlatego śmiało wypijaj filiżankę kawy dziennie.

9. MIGDAŁY

Królują wśród wszystkich orzechów i pestkowców. To jedno z najlepszych źródeł zdrowych tłuszczy. Wykazano, że bardzo dobrze radzą sobie z poprawą stanu zdrowia skóry, a ponadto zawierają dużą ilość witamin A, B, E. Zapobiegają stanom zapalnym na skórze, wzmacniają jej elastycznosc, nawilżają, wspierają regenerację komórek i doskonale chronią przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.

10. KURKUMA

Kurkuma jest prawdopodobnie najcenniejszą przyprawą świata; znana ze swoich antyoksydacyjnych, przeciwzapalnych, gojących, przeciwbakteryjnych i uspokajających skórę właściwości. Kurkuma doskonale nawilża, równoważy sebum, działa odmładzająco i koi oraz uspokaja skórę nie dopuszczając by rozwijały się na niej niekorzystne zmiany trądzikowe.

11. JAGODY ACAI

Znane już jako tzw. superfood, które korzystnie wpływa na pracę mózgu i poziom cholesterolu. Okazuje się, że są też świetnym pokarmem dla skóry. Zapobiegają powstawaniu wolnych rodników, chronią przed tzw. stresem oksydacyjnym, działają przeciwzapalnie na skórę, zapobiegają powstawaniu plam starczych i rozjaśniają cerę.

12.KEFIR

To niekwestionowany król całego działu z nabiałem. Kefir zawiera białko, wapń, witaminy z grupy B, a nawet więcej probiotyków niż jogurt. Jest źródłem najcenniejszych probiotyków, które zmniejszają stany zapalne w skórze, zapobiegają niekorzystnym, przemianom w skórze właściwej i opóźniają procesy starzenia. Jeśli lubisz musli – łącz je z kefirem, zamiast jogurtu. Twoja skóra będzie Ci wdzięczna.

13. CIEMNA CZEKOLADA I KAKAO

Ta słodka wiadomość na deser z pewnością Cię ucieszy. Okazuje się, że ciemna czekolada jest cenionym źródłem młodości dla skóry. To wszystko dzięki dużej ilości flawonoli, czyli związków organicznych będących podgrupą flawonoidów. Czekolada zawiera ich więcej niż truskawki, kalafior, cebula czy jarmuż! Pod względem steżenia tych cennych dla skóry składników dorównuje jej jedynie moringa olejodajna, lecz nie jest ona tak dostępna i niedroga, jak czekolada. Flawonole chronią skórę przed promieniowaniem UV, działają przeciwzapalnie i przeciwutleniająco – dzięki temu doskonale wpływają na młodość i elastyczność skóry. Pamiętaj, że im więcej % kakao zawiera czekolada, tym silniej działa na organizm. Najlepsze są te o stężeniu 90%.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *